Galerie Doris na rynku sztuki oferuje wyszukane dzieła, obrazy olejne i antyki
Léon Zeytline (1885 - 1962 Paris) Urodzony w Paryżu w 1885 roku i wychowany na Krymie, Leon Zeytline powrócił do stolicy w 1906 roku. Jego paryski okres będzie trwał do 1925 roku, kiedy poślubił Ludovicienne, Anne-Marie i został adoptowanym alzackim Bisch aż do swojej śmierci w Miluzie 12 grudnia 1962 roku. Zaczął przedstawiać codzienne życie w Paryżu w latach 20. XX wieku, ilustrując wiele słynnych placów i bulwarów, takich jak „Boulevard de l´Opéra” i „Les Champs Elysées”. Jego prace są bardzo szczegółowe pod względem architektonicznym z kilkoma postaciami, co sprawia, że stanowią dość komercyjny temat. Jego prace można porównać do prac jego współczesnych Edouarda Cortèsa i Eugène'a Galien-Laloue. Jedno z jego arcydzieł można znaleźć w kolekcji „Musée Carnavalet” w Paryżu.
Muzea Carnavalet, Hamburg i Mulhouse mają obrazy Léona Zeytline'a. Leon Zeytline urodził się we Francji, gdzie jego rodzina pochodzenia rosyjskiego osiedliła się na długo przed rewolucją. W wieku 15 lat młody człowiek rozpoczął naukę w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury, okoliczności rodzinne zmusiły jego krewnych do powrotu do Rosji. Nawet w latach studenckich dużo podróżował po Europie. Podczas jednej z takich podróży w 1909 roku (po ukończeniu studiów w 1908 roku) wrócił do Francji, gdzie postanowił osiedlić się na stałe. Oczarowany pięknem stolicy Francji, młody malarz uczynił Paryż centralnym tematem swojej pracy na wiele lat. Poświęcił mu ponad 500 obrazów, prawdziwą encyklopedię, która z precyzją charakterystyczną dla szkoły rosyjskiej i jasnością zapożyczoną od francuskich impresjonistów opowiada o mieście we wszystkich jego stanach. W przeciwieństwie do niektórych swoich współczesnych postimpresjonistów, Léon Zeytline nie przyjmował zamówień i przedstawiał tylko paryskie tematy, które go oczarowały, bez komercyjnych pretensji. Malował codzienne życie Paryża, jak również modne miejsca stolicy. W jego pracach znajdujemy słynne bulwary Haussmanna, bardzo modne, takie jak Pola Elizejskie czy Avenue de l'Opéra, z ich prestiżowymi kawiarniami, symboliczne zabytki, takie jak Wieża Eiffla, ale także popularne dzielnice z ich targowiskami i sklepami. Wszystkie sceny są animowane przez postacie na spacerze lub zajęte swoimi codziennymi obowiązkami. Falbany i wyrafinowane kapelusze modnych eleganckich kobiet oraz suknie robotników są przedstawione z równą starannością. Sceny paryskie dzięki swojej różnorodności i autentyczności stanowią prawdziwe dokumenty historyczne, świadków tej epoki. Opis architektoniczny jest szczególnie dokładny w obrazach artysty. W jego pracy przedstawiającej Moulin Rouge możemy odkryć wygląd tego słynnego kabaretu, jaki był przed pożarem z 27 lutego 1915 r., który zniszczył znaczną część secesyjnej fasady budynku. Zeytline poświęca czas na opisanie wszystkich elementów dekoracyjnych architektury, wejścia do sal i kasy biletowej, plakatów z pokazów music hallu. Zabytkowe fotografie Moulin Rouge potwierdzają precyzję Zeytline'a w przedstawieniu szczegółów, które będą charakteryzować to miejsce do 1915 r. Na tych obrazach widzimy również wiele środków transportu: imperialny, amerykański omnibus, autobus Schneidera, tramwaj, powóz, pociąg, kariola i wózek,nie zapominając o rowerach. Stopniowo konie ustępują miejsca paryskim alejom, a następnie samochodom. Wejścia do metra podpisane przez Hectora Guimarda są również częścią scen z życia Paryżan uwiecznionych przez malarza. Zeytline uwielbia świąteczny Paryż, pod jego aurą elegancji kryje się odrobina zgiełku. W scenach przedstawiających paryskie noce i kawiarniane koncerty, a także w scenach rodzajowych, kobiety zawsze zajmują poczesne miejsce w twórczości Zeytline'a. Czarują dżentelmenów, bezceremonialnie stosują uwodzenie dla swoich partnerek, bawią się i smucą, obserwując, jak bąbelki szampana mienią się w świetle świecznika. Przywodzą na myśl postaci Toulouse-Lautreca, Degasa, Maneta czy Renoira, ale ich suknie, makijaż i fryzury przypominają lata 20. XX wieku. Léon Zeytline utrzymywał się z malarstwa, które ceniono nie tylko za walory artystyczne, ale także za to, że potrafił tak dobrze uchwycić ożywczego ducha Paryża.
Opis oferty
Oferowany na sprzedaż obraz to marynistyczne dzieło sztuki w ozdobnej, barokowej złotej ramie. Przedstawia burzliwe morze z falami uchwyconymi w ruchu, co sugeruje silne wiatry i dynamiczną scenę oceaniczną. Niebo nad morzem jest pełne burzowych chmur, ale widać przerwę w chmurach, przez którą przebija się światło, oświetlając części fal i tworząc kontrast między światłem a cieniem na powierzchni wody. Obraz ten oddaje potęgę i zmienność nastrojów morza, co czyni go interesującym tematem dla miłośników scen morskich lub dramatycznego piękna natury. Obrazy malarza w stylu Belle Epoque z życia Paryża jakie malarz nalował dużo, sięgaja kilku tysięcy euro. Czesto sięgał po temat marynistyczne. Całość w oryginalnej przedwojennej ramie. Obraz gotowy do powieszenia - Polecamy!